Татьяна Палий 12 Фев 2024
15 февраля все православные христиане отмечают Праздник Сретения Господня, двунадесятый праздник, относящийся к категории непереходящих.
В этот день в храме прпп. Кирилла и Марии Радонежских состоится Божественная Литургия, которая начнется в 8.00, а накануне этого дня – 14 февраля – традиционно будет отслужено Всенощное бдение (начало в 17.00), на котором все желающие после соответствующего приготовления смогут принять участие в Таинстве Исповеди, дабы причаститься Святых Христовых Таин в день праздника.
Приглашаем всех поклониться Господу нашему Иисусу Христу!
Празднование этого дня было установлено в память первого посещения Богочеловеком ветхозаветного Иерусалимского храма.
Сретение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа – особый период, символизирующий встречу Ветхого и Нового Заветов, древнего мири и христианства.
В этот день мы вспоминаем важное событие земной жизни Иисуса Христа, когда на сороковой день Богомладенец был принесен в Иерусалимский храм для того, чтобы исполнить древний обряд. В то же время в храм пришел и праведный Симеон (по преданию на тот момент ему было уже более 300 лет). Он взял на руки Иисуса и, благодаря Бога, изрек: «Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром; ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников, и славу народа Твоего Израиля» (Лк. 2, 29-32).
Кроме Симеона тогда же в храме была и пророчица Анна, вдова 84 лет. Оба они – последние праведники уходящего Ветхого Завета, удостоившиеся в этот день встречи со Спасителем – Носителем Нового Завета. Не удивительно, что в память столь значимого для всех православных христиан события праздник был назван Сретением или «Встречей».
Предыстория же этого праздника такова.
В III в. до нашей эры по заказу царя Птолемея II 72 мудрецам, в числе которых был и тот самый Симеон (названный впоследствии Богоприимцем), было поручено сделать перевод Священного Писания с еврейского на греческий. Прочтя в Книге пророка Исаии слова: «Се, Дева во чреве примет и родит Сына» (Ис. 7, 14), Симеон решил, что слово «Дева» употреблено ошибочно, но не успел взяться за перо, как ему явился Ангел, который остановив Симеона, сказал: «Имей веру написанным словам, ты сам убедишься, что они исполняются, ибо не вкусишь смерти, доколе не увидишь Христа Господа, Который родится от Чистой и Пренепорочной Девы». Так праведный Симеон стал ожидать пришествия обещанного Богом Мессии.
Сретение – уникальный по своей богослужебной практике праздник, потому как, несмотря на то, что сам он относится к числу Господских, в древности долгое время воспринимался как день прославления Божией Матери. Именно поэтому сегодня он объединяет в себе черты Богородничного и Господского праздников. И даже Богослужение в праздник Сретения совершается в облачениях голубого цвета, что символизирует чистоту и целомудрие Пресвятой Богородицы.
Тропарь, глас 1:
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды — Христо́с, Бог наш,/ просвеща́яй су́щия во тьме./ Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный,/ прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших,// да́рующаго нам воскресе́ние.
Кондак, глас 1:
Утро́бу Деви́чу освяти́вый Рождество́м Твои́м,/ и ру́це Симео́не благослови́вый,/ я́коже подоба́ше, предвари́в,/ и ны́не спасл еси́ нас, Христе́ Бо́же,/ но умири́ во бране́х жи́тельство // и укрепи́ лю́ди, и́хже возлюби́л еси́, Еди́не Человеколю́бче.
Молитва:
Го́споди Иису́се Христе́, Единоро́дный Сы́не и Сло́ве Бо́жий, дре́вле во проро́цех Ви́денный, я́коже зерца́лом в гада́нии, в после́док же дний сих пло́тию от Пресвяты́я Де́вы Мари́и нетле́нно рожде́нный и в четыредеся́тный день сей во Святи́лище во сре́тение всему́ ми́ру от Тоя́, я́ко Младе́нец руконоси́м, явле́нный и во объя́тиях пра́веднаго Симео́на во спасе́ние всем су́щим от Ада́ма носи́мый! Коль пресла́вно и пресве́тло Твое́ на руку́ Богома́тери во храм Госпо́день принесе́ние и от свята́го ста́рца Боже́ственное сре́тение Твое́! Днесь Небеса́ веселя́тся и ра́дуется земля́, я́ко ви́дена бы́ша ше́ствия Твоя́, Бо́же, ше́ствия Бо́га на́шего Царя́, И́же во Святе́м. Дре́вле Моисе́й восхо́дит ви́дети сла́ву Твою́, но не возмо́же уви́дити Лица́ Твоего́, зане́ яви́л еси́ ему́ то́чию за́дняя Своя́. В пресве́тлый же день сей Сре́тения Твоего́ Ты яви́л еси́ Себе́ челове́ком во святи́лище, сия́я неизрече́нным Све́том Божества́, да вку́пе с Симео́ном ви́дят Тя лице́м к лицу́ и рука́ми да ося́жут Тя, и восприе́мше во объя́тия своя́, да позна́ют Тя Бо́га во пло́ти прише́дша. Сего́ ра́ди прославля́ем неизрече́нное снисхожде́ние и ве́лие человеколю́бие Твое́, я́ко прише́ствием Твои́м дарова́л еси́ ны́не небе́сную ра́дость па́дшему дре́вле ро́ду челове́чу: Ты бо пра́ведным судо́м Свои́м изгна́л еси́ прароди́тели на́ша из рая́ сла́дости в мир сей, ны́не же поми́ловал еси́ нас и па́ки отве́рзл нам ра́йския оби́тели и обрати́л еси́ пла́ч наш на ра́дость, да па́дший Ада́м к тому́ уже́ не стыди́тся Тебе́ за преслуша́ние и да не бу́дет скрыва́тися Лица́ Твоего́, Тобо́ю призыва́емый, я́ко Ты прише́л еси́ ны́не, да во́зьмеши на Себе́ грех его́, да омы́еши его́ Свое́ю Кро́вию и да облече́ши его́ на́га су́ща в ри́зу спасе́ния и оде́жду весе́лия и украси́ши его́, я́ко неве́сту красото́ю. Нам же всем Боже́ственное Твое́ Сре́тение воспомина́ющим, сподо́би с му́дрыми де́вами изы́ти на Сре́тение Твое́, Небе́сному Жениху́ на́шему, с горя́щими свети́льниками ве́ры, любви́ и чистоты́, да улицезри́м оча́ми ве́ры Боже́ственное Лице́ Твое́, да восприи́мем Тя в душе́вныя объя́тия своя́, и да понесе́м Тя в се́рдце свое́м во вся дни живота́ своего́, да бу́деши нам в Бо́га и мы в лю́дие Твои́. В после́дний же и стра́шный день прише́ствия Твоего́, егда́ вси святи́и изы́дут на после́днее и вели́кое Сре́тение Твое́ на возду́се, сподо́би и нам усре́сти Тя, да та́ко всегда́ с Го́сподем бу́дем. Сла́ва милосе́рдию Твоему́, сла́ва Ца́рствию Твоему́, сла́ва смотре́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче, я́ко Твое́ есть Ца́рство, и Си́ла, и Сла́ва со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание:
Велича́ем Тя, Живода́вче Христе́, и чтим Пречи́стую Ма́терь Твою́, Е́юже по зако́ну ны́не прине́слся еси́ в храм Госпо́день.